1. Program začetnega in nadaljevalnega tečaja oblikovanja
2. Poslikava keramike
3. Ustvarjalno otroštvo
4. Tretje življenjsko obdobje
5. Tečaj kiparjenja in tečaj izdelovanja kalupov
1. Začetni in nadaljevalni tečaj oblikovanja gline
Tečaj ponuja zanimivo izobraževanje, ki ga vzljubiš in ti prinese mnogo zadovoljstva.
Glina v rokah nas zapelje v svetove, ki se nam z leti in načinom življenja vse bolj odmikajo.
Prikazali in naučili vas bomo, kako se oblikuje in izdeluje izdelke iz gline ter vas spoznali z njenimi lastnostmi, tehnikami dela ob uporabi različnih pripomočkov. Poudarek je na soočanju keramike s trendi v sodobni umetnosti, veliko pozornost posvečamo tudi izdelovanju in oblikovanju lončarskih izdelkov iz lepih časov naših babic. Spoznali boste keramiko kot prosojni element in keramiko kot dekorativno, pripovedno formo. Neoblikovana glina ne izraža ničesar. Ko jo obdelamo postane nosilec pomena oz. delčka jezika v katerem se izrazimo. Tečaj vam omogoča spoznati vašo in njeno izrazno moč.
PROGRAM:
- Predstavitev naravnega materiala-gline kot izraznega sredstva
- Spoznavanje različnih vrst barvaste gline in njeno uporabnost /šamotirana, nešamotirana, kamenina, porcelan/
- Priprava in pripomočki za posamezne tehnike dela
- Gnetenje, valjanje, brušenje, dodajanje, odvzemanje, pravilna lepljenja ….
- Osnovni način oblikovanja, priprava valjanih plošč in oblikovanje geometrijskih teles
- Priprava valjanih glinenih plošč in oblikovanje ovalnih teles z lepljenjem dna
- Gradnja izdelkov: od ideje, skice do končnega uporabnega predmeta
- Odpiranje iz polnega volumna, glineni trakovi, gradnja
- Gradnja forme iz glinene krogle, z trakovi, gradnja forme iz plošč
- Obdelava površine glina-glina
- Odtiskovanje v glinene izdelke – kot element dekorativne keramike na izdelku
- Odtiskovanje v že pripravljene modele – kot osnovni izdelek
- Tehnike poslikave gline in različni načini okraševanja (vrste barv, uporaba efektnih glazur, oksidov, engob) – osnove.
- Teorija in tehnologija keramike – zakoni in pravila pri sušenju keramike, žganju glaziranih in poslikanih izdelkov (zrnatost mase – od nje so odvisni linearni skrčki, občutljivost, sušenje, trdnost, odpornost za temperaturne spremembe ….)
- Vprašanja in odgovori
2. Poslikava in dekoracija keramike
PROGRAM:
- Nanos barve:
- Na nežgano površino (premazovanje);
- Na žgano površino (glaziranje)
- Okraševanje:
- Na nežgani površini: vrezovanje, vtiskovanje, apliciranje,ilustriranje, slikanje, poliranje;
- Na žgani površini: slikanje, poliranje, tiskanje
- Na glazirani površini: slikanje, tiskanje, plemenitenje z kovinami
- Slikanje na površino z glinenimi premazi – tehnik engobiranja Tehnika dekorativne prakse, ki omogoča različne poteze in efekte
- Tehnika glaziranja in poslikave z glazurami:
- Načini : s prelitjem, s potapljanjem, s čopičem, s peršenjem
- Uporaba glazur:
- Transparentne in pokrivne barvne glazure
- Več plastni nanos glazur
- Zakonitosti, ki veljajo pri glaziranju in poslikavi z glazurami
- Tehnike in načini podglazurnega obdelovanja in poslikave
- Barve v keramiki: kombinacije, zakonitosti
- Barvni razponi oz. možnosti barv, ki jih omogočajo oksidi v kombinaciji z različnimi glazurami
- Nadglazurna in podglazurna dekoracija keramike
- Slikanje in poslikava na »biskvitne« že narejene izdelke
- Intarzija: Tehnika poglobljeno obdelane površine dekoracije. Nasprotje reliefa.
- Mozaik: Tehnika slikovno motivne ali abstraktne kombinacije posameznih koščkov
- Kombinacijski vzorci poslikave
- Jamon: Počrnjeni iz svaljkov zgrajeni izdelki, dekorirani s pomočjo vrvice
- Vredno je vedeti ….. »male » skrivnosti« velikih mojstrov
3. Ustvarjalno otroštvo
Prebudite genija v svojem otroku.
Ko boste prišli po otroka, vam bo ta z navdušenjem pripovedoval o svojih podvigih v svetu ustvarjalnosti. S tem boste otroku omogočili spoznati »navdušenje«, mu morda okrepili željo, da svoj prosti čas preživi drugače, bolj kreativno.
Program dela z otroci, je zasnovan tako, da omogoči otroku, da raziskuje, da išče svoj izrazni jezik, da motivira njegov notranji svet čutenja in zaznav.
Naša filozofija pri delu je: Napak pri ustvarjanju ni. Brez njih pa bi se tudi težko kaj naučili.
Vsako »napako« otrok vključi v svoj izdelek in iz njega naredi neko novo obliko( iz neuspele oblike gosenice, ko znova oblikuje glino, naredi čudovitega metulja). Na ta način otrok dojame, da je vedno način kako nekaj popraviti, poskusiti znova . To je tudi pomembna življenjska veščina.
In še: Zakaj je zgodnji začetek udejstvovanja v ustvarjalnih delavnicah pomemben?
Otroka uči, da sodeluje kot skupina. Uživa v izkušnji učenja. Uči otroka strpnosti in odprtosti. Vzpodbuja v otroku kreativna odkrivanja in samo-izražanje. Promovira njegovo edinstvenost. Skozi izrazno obliko, ki jo ustvari, govori o sebi, svojem emocionalnem doživljajskem svetu. V naši kulturi, ki ji vladajo besede in števila, vzpostavlja tak način dela z otrokom, nadvse potrebno ravnovesje. Otroku odpira še drugačno pot za pretok idej in predstavlja nekakšno oazo, v kateri otrok prične vzpostavljati stik s svojim bistvom.
Medtem, ko je v šolah vedno manj časa namenjenega kreativnemu izražanju, vam naš projekt Ustvarjalni svet otroka, omogoča dragoceno rešitev. Ker otrok zaznava svet sinestetično ( pomeni, da velikokrat skladno doživljajo odtenke barv, tonov zvokov in jakosti okusov, in ti spet izzovejo dodatne občutke, povečujejo globino doživljanja) bodo uporabljeni materiali pri delu in za delo naslednji:
PROGRAM DELA:
VSEBINA: Spoznavanje gline , kot materiala in možnosti izražanja skozi oblikovanje. Spoznavanje poslikave in barvne obdelave surovega glinenega izdelka. Glasba, ki navdihuje in sprošča.
MATERIAL: Različne vrste gline (otoku prijazen mehak in gnetljiv material) barve za glino, barvasti svinčniki za glino, šablone, modeli, orodja za oblikovanje in delo z glino (prilagojena otrokovi starosti).
Ves potreben material za oblikovanje in poslikavo, otrok dobi na delavnici.
Ob zaključku obiska delavnice, otrokov izdelek mentor v posebni peči za žganje gline odžge (postopek obdelave gline) in ga vrne otroku ob zaključenem obisku ali ga pošljemo po pošti.
ČAS IZVEDBE: V dogovoru ……. Opcije so naslednje.
- Izvedba vsakodnevne delavnice ( v času trajanja šolskih počitnic)
- Vikend delavnice (petek, sobota,nedelja)
- Tedenske intenzivne delavnice (odvisno od zanimanja in povpraševanja)
- Individualno delo z otrokom (na željo staršev)
STAROSTNA OMEJITEV: Otroci od tretjega leta starosti dalje. Zgornje omejitve ni.
VELIKOST SKUPINE: Na mentorja skupina – do 8 otrok. V primeru večjega zanimanja, se formira skupina z več mentorji.
MENTORJI: Absolventi pedagoške fakultete, ki so že v samih študijskih dejavnostih bili vključeni v podobne projekte in imajo občutek , smisel in znanje za to delo. Mentorstvo opravljajo v sklopu študijskega programa – obvezne prakse.
CENA DELAVNICE: V ceno je vključen ves material, delo mentorjev ter žganje izdelka. Pošiljanje izdelka po pošti na otrokov naslov, v primeru, da ga ne more prevzeti v času trajanja delavnice, se plača posebej.
4.Tretje življenjsko obdobje
Delavnice so namenjene ljudem v zrelih letih, ki želijo vplivati na svoje življenje, najti vsebine in aktivnosti tudi po zaključku svoje poklicne poti. Podrobnejšo vsebino dela najdete v opisu-Začetni in nadaljevalni tečaja oblikovanja gline in Poslikava in dekoracija keramike
5. Tečaj kiparjenja in tečaj izdelovanja kalupov
Prijave so v teku , program v pripravi